Bajamajor vs. The Ark

"Ta vara på ditt liv för nu är det din stund på jorden"

Av en händelse kom jag över detta citat. Vilhelm Moberg ska tydligen ha sagt det någon gång. Carpe Diem, i Mobergs version.

Jag sitter och funderar över den närmaste framtiden. Sommaren.

Jag funderar på vilka lopp jag ska springa. Göteborgsvarvet är helt spikat, anmäld och klar. Prinsens minne har jag också i bestämt mig för att springa. Sedan är det Växjöloppet som är det stora tvivlet. Det är väldigt lockande, men samtidigt lite skrämmande. Om jag ska springa Växjöloppet blir det varianten som är 10 km. Det är inte riktigt min favoritdistans, den där milen. Det är lockande, men som sagt, lite läskigt.

Funderar också på övriga aktiviteter under sommaren. Min träningspartner Ida försöker lura med mig på Siesta, 2-4 juni. Jacqueline försöker med Peace and Love, 28 juni-2 juli. The Ark kommer till Siesta, så det är i stort sett bestämt. Peace and Love är ungefär i samma läge som Växjöloppet. Lockande, men lite läskigt. Bajamajor och Alek är inte som Yin och Yang. Snarare precis tvärtom. Om The Ark kommer till P&L kan det dock bli så att det lockande vinner över det läskiga. Att The Ark går segrande ut striden med bajamajorna.

"Ta vara på ditt liv för nu är det din stund på jorden"

Citatet såg jag på startsidan till P&L. Det är alltså min stund på jorden nu. Jag borde kanske ta tillvara på den och kasta mig ut i det okända? Springa ett millopp och åka på festival med risk för regn, lera och bajamajor...

/A.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, det är helt galet vad många lopp det finns. Själv har jag hittills bara anmält mig till maran och varvet. Blir säkert skitbra det! haha...



P.S. Första boken i genren chicklit är på gång faktiskt! Finns sju kapitel skrivna ;)

2011-02-06 @ 21:50:55
URL: http://www.menmia.se
Postat av: J

ÅK PÅ P&L! Det hade jag gjort om jag hade vart hemma! Eller WOW, det lockar också eftersom det är i den bästa staden, och lite närmre än Borlänge...

2011-02-07 @ 04:38:51
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0