Snilleblixt

Igår kväll när jag hade lagt mig men inte kunde sova, fick jag en riktig snilleblixt. Eftersom jag var klarvaken, sprang jag snabbt ner till nedervåningen och hämtade Garmin och pulsbandet.

Snilleblixten var nämligen att ta pulsen i sömnen och se hur den pulskurvan skulle se ut. Tänkte att jag kanske kunde försöka drömma något läskigt, och se om pulsen blev högre, eller förblev oförändrad.

Sagt och gjort.

Men tusan vad svårt det var att somna nu! Jag var ju så nyfiken på vad klockan visade för puls. Jag vet inte vad jag hade ställt in kroppen på, men jag vaknade en gång i halvtimmen! Mindre kul när man vet att man ska upp och jobba dagen efter. Efter 3 timmars vakna-somna-vakna-somna fick jag nog och tog av mig pulsbandet i hopp om att få sova de sista timmarna. Det fick jag inte.

Jag kollade iallafall hur pulskurvan såg ut under de tre timmarna då jag ägnade mig åt att vakna hela tiden. Det var inte något revolutionerande precis. Varje gång jag vaknade vände jag mig om och kollade på klockan, och det kan nog faktiskt stämma att det var en gång i halvtimmen med tanke på att pulsen steg några slag en gång i halvtimmen, ungefär.

Jag ska göra ett nytt försök en annan gång, vid ett tillfälle när det inte gör så mycket om jag inte kan sova ordentligt.

I med kaffet, off to work.
/A.

Kommentarer
Postat av: Cath

Det där har jag också tänkt göra någon gång, men misstänker att jag skulle få samma problem. Ska bli kul att se hur det blir om du gör det igen!

2011-03-01 @ 10:59:20
URL: http://maradrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0