Puls

Idag kändes det som att kroppen spelade mig ett spratt! Tänkte att jag skulle ut på ett lätt distanspass, 6 min/km och låg puls var vad jag planerade.

6 min/km gick nästan som planerat. Distansen blev närmare en mil - också som planerat. Men pulsen? Det var först efter 7 kilometer som pulsen låg där den skulle, innan dess var den fruktansvärt hög! Oroväckande hög! Fick kämpa lite med att få igång vaderna de första 4 kilometerna, benen var sega som sirap och vaderna hårda som cement. Kan det påverka pulsen tro? Trots att tempot var lågt fick jag ju ändå kämpa med att förflytta benen framåt, hrm...

Efter 7 kilometer släppte det iallafall! Pulsen gick som sagt ner, och den rätta känslan infann sig. Känslan av att benen går av sig själva och att det är lika lätt att springa som att sitta hemma framför tvn. Det är ju den känslan man vill åt! Det är den känslan som får tummen upp!



Tid: 52:58 min
Distans: 9,1 km
Medeltempo: 05:48 min/km

Nu ska jag hoppa in i duschen, laga mat och sedan åka iväg till jobbet.

/A.

Kommentarer
Postat av: Marieh

Det kan säkert höja pulsen när man får kämpa sådär, det är ju så himla jobbigt med tunga vader! Grymt bra jobbat av dig.

2011-02-25 @ 14:44:01
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: AKA

Tänker att du kanske har en infektion i kroppen...ta det lite vackert isf! :)

2011-02-25 @ 15:43:56
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej!! Vad roligt att du hittade mig träningsblogg!

Önskar dig all lycka till på loppet du ska springa om 3 månader, du är riktigt duktig!! Fortsätt kämpa så kommer du nå ditt mål

2011-02-26 @ 21:14:38
URL: http://inshape.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0