Promenad med Alexander Bard

Välkommen underbara fredag!



Trots att den här veckan har gått superfort, är det ändå otroligt skönt med helg. Det bästa med helgen är ju ändå fredagkvällarna, när man känner att man har hela långa helgen framför sig. Där är vi nu, alltså! Fredagkväll, med hela långa helgen framför oss. Smaka på de orden...

Jag har inlett helgen på bästa möjliga sätt. Kom hem från jobbet vid halv 3, slängde i mig lite mat och pratade och lekte lite med mina syskonbarn, innan jag bytte om till träningskläderna. Det kändes som att det mesta just idag befann sig i tvättmaskinen, därför blev dagens träningsoutfit ingen jättehit.

Klockan 3 gav jag och Ida oss iväg på en promenad i det underbara vädret.


Kameran valde blixt här av någon lustig anledning, är inte riktigt så blek egentligen...

7 kilometer och ungefär en timme senare var vi tillbaka där vi började, och fortsatte till gymmet. I 45 minuter plågade vi oss sedan med styrketräning av olika slag. Körde en del med maskiner (fruktansvärt uttåkande) men övergick ganska snart till lite utmaningar i plankan, handtaget, jägarvila och andra liknande övningar. Ägnade även några minuter på spinningcykeln, men just idag var jag inte bästa polare med den, så jag övergav den efter några minuter. Tålamodet var med andra ord inte på topp idag.

Nu ska jag skynda mig in i duschen och sedan åka till affären och handla lite smått och gott inför kvällen. Kan kanske bli så att det hoppar ner lite godis i kundkorgen...

ps. Tänkte jag skulle få till ett litet rim i rubriken, men lyckades mindre bra. Ida är ju däremot lite lik mister Bard. Om man anstränger sig till det yttersta kan man kanske se någon liten likhet. Hehe, not.

/A.

Kommentarer
Postat av: Sofia

skyll inte din blekhet på kameran!

2011-02-18 @ 19:42:52
URL: http://ylletrojans.blogg.se/
Postat av: Madeleine

På fredagar känns allt alltid väldigt mycket bättre men det är ju tyvärr söndag innan man hinner blinka =P. Njut av helgen nu!

2011-02-18 @ 21:19:32
URL: http://livetartraning.blogspot.com
Postat av: AKA

Haha jag tänkte att du kanske hade ngn ljudbok som sällskap men kom inte på vilken titel som just Bard skulle ha läst in!!!

2011-02-18 @ 23:07:38
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Hans

Usch, vilket kasst rim! :)

Hoppas fredagskvällen blev som du ville, och att du får njuta av resten av helgen!



SV: Kan ha varit min arm, jag är blyg serru! :)

2011-02-19 @ 08:38:56
URL: http://hans.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0