Överraskande

Lång dag på jobbet följt av fotbollsträning innehållande kondition och styrka, som alltid på måndagar. Kommer hem, inställd på ett tomt hus och torra smörgåsar. Möts av en lapp...

"Hej! Det finns soppa som står på avskylning på altanen. Varsågoda!"

Tack, underbara mamma! Helt plötsligt förvandlades den trista och regniga måndagkvällen med torra mackor framför dåliga tv-program till en mycket mer angenäm afton. Supergod minestronesoppa! Visserligen otroligt dåliga tv-program, men det känns ändå bra mycket enklare att stå ut med nu. Och det trista vädret blev helt plötsligt lite mysigt. Tänk vad mycket så lite kan göra!

Åter till träningen.

En ny runda avverkades idag. Cirka 2,3 kilometer. Först en gemensam uppvärmningsrunda, sedan en med tidtagning. I den andra rundan startade vi med 15 sekunders mellanrum...

Tid:
23:24 min
Distans: 4,54 km
Medeltempo: 5:09 min/km

De tiderna är ganska ointressanta egentligen. Det mer intressanta är tiderna på min andra runda:

1a kilometern:
4:18 min
2a kilometern:
4:20 min
Sista 240 meterna: 0:52 min (medeltempo 3:43 min/km)

Sedan 30 minuter styrka. 100 armhävningar sammanlagt. Huvaligen.

Mycket siffror, blir lite rörigt såhär på kvällskvisten.
/A.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0