Misstag

Internet i all ära, men det för med sig så otroligt mycket skit.

Råkade av misstag klicka in på en blogg igår, en pro-ana-blogg där det uppmuntrades till 200 kcal/dag tillsammans med laxermedel. Inspirationsbilder fanns det gott om - benrangel vars kroppar beskrevs som perfekta. I en av kommentarerna var det en tjej som tackade för en underbar blogg som inspirerat henne till att gå ner i vikt. Just vid det tillfället hade vågen visat 49 kilo för första gången, och tjejen var alltså överlycklig över resultatet och skulle "självklart" fortsätta att gå ner.

Det är sjukt. Att människor är sjuka och lider av ätstörningar är beklagligt och oerhört tragiskt. Att människor är sjuka, skyltar med det och uppmuntrar till självsvält är mer än beklagligt och tragiskt. Det finns inte ord för att beskriva hur hemskt det är. Om fel personer besöker sådana sidor vid fel tidpunkt i livet kan det verkligen få katastrofala följder.

Jag tänker aldrig någonsin besöka denna blogg igen. Aldrig någonsin. Jag hoppas att de personer som nu verkade vara trogna besökare också tar samma beslut.



Nu över till någonting roligare! Jag åker till Britta för en lång och härlig promenad i solen! Lördagar när de är som bäst! :)

/A.


Kommentarer
Postat av: AKA

Suck man blir mörkrädd. Men din blogg och många med den ger kraft, styrka och inspiration! Tung motvikt!

2011-02-19 @ 11:58:09
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag trodde det var fredagar som va bäst och speciellt kvällen. Du kan inte ändra dig bara sådär

2011-02-19 @ 12:14:20
URL: http://ylletrojans.blogg.se/
Postat av: Hans

Jag funderade på det där en gång i tiden och kom fram till, helt utan bevis eller forskning, att Internet säkerligen består till 75% ren skit (porr, droger, våld och elände).

Alla de sakerna förnöjer ju säkerligen någons vardag, men för mig så är det skit.

2011-02-19 @ 17:37:04
URL: http://hans.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0