Man måste gilla läget

Jag insåg när jag vaknade inatt (!) klockan 03:23, att jag inte skulle kunna springa något idag. Foten visade tydligt vad den tyckte om saken. Tänkte då, redan inatt, att jag skulle gå upp i hyfsad tid och genomföra ett pass på träningscykeln.

Som sagt - saker och ting går inte alltid som planerat.

Värmepannan i huset lade av inatt. Sitter därför i fåtöljen nu, med underställ, joggingbyxor, tjock tröja, inneskor och stor halsduk. Det är alltså ingen värme i huset. Men vad bra, kan man kanske tänka då! Då blir det ju perfekt att cykla sig varm. En dusch i kallvatten är dock inte särskilt lockande.

Blir nog inte särskilt många kilometer den här veckan. Det bästa att göra är väl att gilla läget. Ägna mig åt alternativ träning. Cykling om det går, styrketräning och kanske till och med simning.


Ledin är allt annat än en favorit, men han är ju en positiv man i alla fall.

/A.

Kommentarer
Postat av: Hans

Oj, haha! Beräkna in det i din energiförbrukning med den ökade energin som går åt för att värma upp dig! :)



No worries, kul att kunna hjälpa till bara!

2011-02-15 @ 14:00:18
URL: http://hans.shapemeup.se
Postat av: Matilda

Strongt av dig att inse att det bara är att gilla läget!! Själv har jag rätt nyligen varit förkyld och höll på att bli galen av att inte få träna.



Hoppas du kan köra på med någon form av träning och lite extra kul att en av formerna är cykel!! Ge järnet!!

2011-02-15 @ 15:05:02
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Keron

du kan väl springa från jobbet och hem? ingenting är omöjligt :)

2011-02-15 @ 20:45:40
URL: http://keron.blogg.se/
Postat av: Keron

Mhm, då blir det ju lite mer problematiskt, om du inte kan samåka med nån förstås... om inte annat kan du ju köra bilen till nån motionsslinga och springa direkt efter jobbet, då sparar man säkerligen också mycket tid...

2011-02-15 @ 21:00:47
URL: http://keron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0