DISTANSREKORD!!

Wohooo, 22 kilometer!!!!!! Ursäkta missbruket av utropstecken, men i väldigt sällsynta fall är det tillåtet. Det här fallet är ett sådant sällsynt fall!

Dagen blev inte riktigt som planerat. Ida är sjuk, så fick bli ett pass på egen hand. Alternativen var ett lätt distanspass på 7-8 kilometer, eller att genomföra morgondagens planerade långpass idag istället. Som ni kanske förstår gick det andra alternativet segrande ur striden.

Och tänk så glad jag är för det just nu. Här och nu i skrivande stund, känns vaderna som betongklumpar. Det går ganska lätt att förtränga det faktiskt, de 22 kilometerna var definitivt värda betongkänslan!



Som väl är testade jag iPoden innan jag åkte hemifrån. Filip&Fredrik, var håller ni hus?! Jag som trodde att jag lyckats förstå hur iTunes fungerar, hrmpf - tji fick jag för det. Efter att ha försökt synkronisera iPoden med min superlista i iTunes gav jag upp. Begav mig med bil till civilisationen utan Filip&Fredrik.

Man skulle kunna säga att jag sprang mellan två samhällen idag. Däremellan är det enbart landsväg med massa skog och inte supermycket gatlysen. Jag var mindre smart när jag bestämde runda idag, var nog i mars, april i tankarna snarare än i början av februari. Resultat: löpning i mörker, livrädd för älgar. Jag är verkligen löjligt rädd för älgar. Skulle hellre stöta på en ilsken grizzlybjörn än en älgtjur. Usch. Nog om den saken.

De första 7 kilometerna undrade jag vad jag gett mig in på egentligen. Den högra vaden pulserade ihärdigt och vägrade ge med sig. Efter 7 kilometer var jag framme i samhället som var målet och jag vände därför. Då släppte det! Mellan kilometer 7 och 14 gick det som tåget. Låg puls, lätta ben och Mister Salo som sällskap. Dessförinnan hade jag ingen mindre än Mikael Persbrandt i lurarna. Han är inte fy skam han heller, men jag har lyssnat på hans sommarprat 4, 5 gånger nu så det är tyvärr inte lika spännande längre.

Jag tog lite extrarundor och hade skrapat ihop 17 kilometer när jag var tillbaka där jag startade. Stanna? Där? Efter 17 kilometer? Aldrig i livet. Nu började det dock kännas i benen. Pulsen fortfarande låg men benen var inte längre lätta som fjädrar, jag sprang inte längre som på moln. Sprang inne i samhället och snurrade runt på olika gator, visste inte ens vart jag var där ett tag. Där någonstans mötte jag även Alexandra som kämpade på bra! Heja, heja!

Halvmaran passerades på 2:02. Seeega ben men den sista kilometern skulle självklart avverkas den också. Tillbaka vid bilen pep härliga Garmin till för sista gången den här rundan. 22 kilometer och därmed distansrekord!!

Jag är otroligt nöjd med att jag lyckades motivera mig till att sätta den ena foten framför den andra i drygt två timmar. Att jag faktiskt inte gav upp trots betongklumpar till vader. 

Jag förstår inte riktigt hur jag ska göra för att bli starkare. Konditionsmässigt är det inga större problem, pulsen höll sig där den skulle under hela rundan. Benen däremot, höll sig inte som de skulle hela rundan. What to do?

Det är med glädje jag avslutar denna uppsats med dagens pass i siffror:
Tid: 2:08:18
Distans: 22:00 km
Medeltempo: 05:49 min/km

/A.

Kommentarer
Postat av: J

Ursäkta, men vet inte vart du är i Reftele? Vart sprang du då för någonstans? Nog för att du nästan på är utomsocknes, men så långt ifrån är inte Lidhult... :P Vart sprang du? Till vilket sammhälle, alltså?

2011-02-09 @ 04:32:21
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: J

Grattis, förresten! :)

2011-02-09 @ 04:32:41
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: malin

Grattis! Härligt kämpat!!!

2011-02-09 @ 07:06:02
URL: http://malingerdle.blogspot.com
Postat av: Marieh

Grattis! Grymt bra jobbat. Jag delar din uppfattning om älgar. Jag har blivit jagad två gånger när jag varit ute och ridit så bara tanken på att se en älg gör mig gråtfärdig, usch!

2011-02-09 @ 09:57:56
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: thePilla

Grymt bra pa en helt vanlig tisdag :)

2011-02-09 @ 10:51:31
URL: http://www.pernillabredolt.blogspot.com
Postat av: lina

Grattis!!! Vilken långtur!



Mycket bra jobbat!! :)

2011-02-09 @ 12:15:58
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Cath

Härligt! Vet känslan precis, starkt jobbat! Precis hittat hit via någon annan blogg, ska försöka titta in fler gånger :-)

2011-02-09 @ 21:23:58
URL: http://maradrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0