Det är inte meningen att jag ska spela fotboll

Rubriken säger allt.

Det är helt enkelt inte meningen att jag ska spela fotboll. Varje gång jag spelar fotboll börjar vaden protestera. Det var likadant igår. Det spelar dessutom ingen roll om det är inomhus eller på konstgräs. Jag kan inte förstå hur det kan komma sig att det går skit att springa i fotbollsskor och inomhusskor men alldeles utmärkt i löparskor. Kan verkligen stötdämpningen i skorna göra mycket?

Efter en hel vecka med smärtfri löpning spelade jag alltså match igår. Idag var det inte smärtfri löpning, kan jag säga. Mötte mamma på väg hem från jobbet efter 1,8 km. Hoppade in i bilen, tjurade och bestämde mig för att avbryta dagens träningspass. Väl hemma ändrade jag mig. Nu nedrans ska jag visa vaden vem som bestämmer!

Sagt och gjort. Jag drog av några kilometer till och tänkte intensivt på musiken i öronen och gjorde allt för att ignorera kroppens signaler.

Något superpass blev det knappast, men bättre än 1,8 kilometer iallafall.

Tid: 24.25 min
Distans: 5,0 km
Medeltempo: 04:53 min/km

/A.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Svar: Ja, verkligen! Han förtjänade verkligen en medalj i söndags efter allt slit!

Åh, stackare. Fotboll som är så kul!

2011-02-28 @ 19:19:56
URL: http://cecilyeah.blogg.se/
Postat av: AKA

Bollsport är lurigt när man dragit på sig nåt litet. Eller stort. Jag tror det är alla start - stopp mer än skorna...

2011-03-01 @ 07:11:22
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Hans

SV: Tackar! Ska bli spännande att se vad vi kan göra på dessa veckor!

2011-03-01 @ 07:47:41
URL: http://hans.shapemeup.se
Postat av: Isabell

Det finns olika gelkuddar som man kan lägga i skorna med olika inverkan. Vet dock inte om det finns ngt som hjälper vaderna. Man kan ju alltid kolla :)

2011-03-04 @ 18:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0