Slirigt

Sitter på golvet och tar igen mig efter att ha genomfört vinterns första löppass i snö. Hade helt och hållet glömt bort hur otroligt mycket jobbigare det är att springa på sliriga grusvägar med snö och slask.

Ska iväg och jobba om en timme, så det fick bli en kort runda idag, men OJ så jobbig!

Tid: 27:14
Distans: 5,10 km
Medeltempo: 05:20/km
Medelpuls: 170 bpm

Ja. Siffrorna talar för sig själva. En medelpuls på 170 i det tempot, skvallrar om att snön gjorde det hela bra mycket jobbigare än vid barmark.

Men jag klagar inte! Ge mig mer snö bara, nu på en gång!

Imorgon ska jag utmana benen med ett längre pass, då nedrans ska de få bekänna färg!

/A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0