Vanliga livet

Väntar lite med den tredje delen av Helsingborgäventyret och skriver ett litet inlägg om nutiden istället.

Sommaren har varit en näst intill helt träningsfri period. Först och främst på grund av foten - där sprack all planerad löpträning. Det andra var den eviga förkylningen som höll i sig i fem veckor.

Med tanke på vad sommaren har haft att erbjuda, känner jag mig inte i toppform just för tillfället. Har inte riktigt brytt mig om saken nu i sommar utan lämnat det till framtiden.

Framtiden är här nu! Nu nedrans är jag motiverad som aldrig förr! Jag kan inte minnas att jag har varit såhär motiverad till att träna någonsin förut. Min lite smått nedgångna kropp är snart ett minne blott!

Som ni säkert förstår handlar denna nystart inte om någon bantning av något slag. Det handlar helt enkelt om att bli stark inifrån och ut. Jag vill ha tillbaka min kropp och min form! Kondition och muskler är det jag vill åt!

I söndags blev det styrketräning med fokus på triceps, biceps och mage. Igår fick benen sig en rejäl omgång. (Det känns idag kan jag avslöja...) Idag gav jag mig ut på en cykelrunda innan jobbet. 2,5 mil fick det bli. Ingen jätterunda precis, men bättre än ingening alls.

Välkommen tillbaka motivation! Välkommen tillbaka in i mitt liv, du dagliga träning! Ja, till och med välkommen vardag!

/A.

Kommentarer
Postat av: AKA

Hej motivation!



Vilka grenar har du tagit nu i din klassiker? :) Jag tänkte ta Tjejvättern i juni för att ha som mål nu när jag ska opereras och löpningen får vänta...

2011-08-26 @ 08:59:15
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0