Orange Habanero

Det har verkligen varit en helt fantastisk dag helt spenderad utomhus, så när som på en kvart i styrketräningsrummet.

Förmiddagen innehöll bland annat en 7 kilometer lång promenad med Britta. Vi hann diskutera en hel del. Är så härligt att träffa en kompis och ta en promenad istället för en fika. Iallafall när vädret är som det är idag.

Hämtade Malin vid tågstationen och gjorde dagens största misstag. Skulle hotta upp köttfärssåsen lite och slängde i vad jag trodde var mindre stark chili. Det visade sig sedan vara Orange Habanero. Det blev lite väl hot kan man säga... När jag googlade det fick jag fram följande: Extremely hot, the orange habanero is one of the spiciest peppers in the world. Så himla typiskt mig.

Efter att ha försökt få bort den brinnande känslan i munnen for vi iväg på fotbollsträning. Var ute lite och tittade på, gästade styrketräningsrummet i 15 fjuttiga minuter och tog sedan cykeln för att möta upp Ida.

Vi tog en rejäl runda runt bygden. Ida kämpade på med sin 3-växlade cykel och var glad nästan hela tiden. Det roligaste var när hon under ett stopp inspekterade sin cykel: Jag tror att bromsen ligger på hela tiden, det måste vara därför det går så trögt! Anledningen till att det gick trögt var nog snarare att vi cyklat tre mil och befann oss mitt ute i skogen på en mjuk grusväg. Haha, det var värt ett försök, Ida! ;)

Mister Garmin visade följande siffror vid rundans slut:
Tid: 01:52:37
Distans: 40,64 km
Medeltempo: 02,46 min/km eller 21,6 km/h

Nöjd med dagen sitter jag nu med en skål kesella och färska jordgubbar - life is good.
/A.

Kommentarer
Postat av: ida

Hahahaha, det var väldigt roligt men den treväxlade cykeln får stanna hemma nästa gång det blir långtur :)

2011-04-10 @ 19:11:22
Postat av: Karin

åhåå..vad har du för Garmin om man får fråga?..=)



Själv kör jag med en Garmin Forerunner 405CX

2011-04-11 @ 19:35:03
URL: http://hurlangartjejmilen.blogspot.com/
Postat av: Karin

mm..jag är mycket nöjd med min, första pulsklockan jag köpt och har haft den i ett år snart..funkar finfint! =)

2011-04-11 @ 21:36:09
URL: http://hurlangartjejmilen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0