I valet och kvalet

Jag och Ida ska ju som bekant genomföra En Svensk Klassiker nästa år. Nu till den stora frågan...
...Ska vi börja med Lidingöloppet nu i höst eller med Vasaloppet nästa år?

Har även fått för oss att köra ett lopp på cykel i år. Nu till den andra stora frågan...
...Tjejvättern eller Halvvättern? Fixar man 15 mil på cykel på så kort tid? (12 juni)

Jag har alltid varit emot alla "tjejgrejer". Själva Tjejvättern i sig har jag ingenting emot, men att det bara är till för tjejer stör mig faktiskt. Även killar kan väl vilja köra 10 mil? Varför begränsa det till halva befolkningen? Varför göra den lättaste delen till en tjejvariant?

Redan på idrotten gick jag i taket över idrottslärarens "Killar, ni gör 20 armhävningar, tjejer, det räcker om ni gör 10 på knäna!" Hrmpf! Skulle jag göra armhävningar på knäna pga att jag är tjej? Aldrig.

/A.

Kommentarer
Postat av: J

HAHA! "Redan de gamla grekerna...", alternativt låter det som du är 70 år "ja, i min ungdom hände minsann det här".



BTW: "följ vägen mot en svensk klassiker 2012" ;) haha, jag tror det kvittar hur ni gör, Lidingöloppet är väl ändå det ni oroar er över minst? Så då kanske det "kvittar" om ni gör den i år eller nästa år, å andra sidan kan det ju vara skönt att ha den överstökad när allt det ni inte har tränat på lika mycket (iaf inte i lika många år) kommer...



Hej uppsats! ;)

<3

2011-04-27 @ 01:46:53
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Cath

Eller börja med Vansbro! Det gjorde jag =) Det är aldrig fel att börja så tidigt som möjligt. Potentiellt har man ju fler chanser då... Jag funderar också på att springa Lidingö i år igen för att det var så kul!

2011-04-28 @ 11:45:04
URL: http://maradrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0