Åter till styrkan

Igår gick jag tillbaka till hantlar, skivstänger och maskiner. Medan termometern visade 18 grader utomhus, gick jag motvilligt in. Väl inne, gick det faktiskt riktigt bra!

Tränade som vanligt alldeles för många muskelgrupper för att det egentligen ska vara bra, men jag tänker att det inte spelar någon större roll när mitt mål ändå inte är att få stora svällande muskler utan mest ett komplement till löpningen. Den senaste tiden har det av naturliga skäl blivit mer styrketräning än vanligt, men så fort löpningen är tillbaka i mitt liv, kommer antagligen de passen försvinna. Jag tycker helt enkelt inte att det är superkul.

Målet framöver är att köra ett pass i veckan i gymet. Bör fokusera på ben och bål, men igår blev det även lite armar för att variera. När det bara finns en maskin för just ben, blir det lite trist att bara hålla till vid den i en timme. Och kanske inte superbra heller.

Jag har tidigare märkt att mina blodkärl "sprängs" på ett mycket mystigt sätt om jag tar i för mycket. När jag kom hem igår och tittade mig i spegeln upptäckte jag att jag var rödprickig runt hela ögonen. Det tar jag som ett tecken på att jag faktiskt jobbade på bra! ;)

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0