11. Favoritkonditionsträning

Nummer elva på listan känns ganska självklar. Självklarare än någonting annat. Löpning!

Förhoppningsvis har löpningen fått konkurrens av längskidorna i slutet av året, men just nu är löpning det enda rätta. Jag längtar som en tok efter att få springa. Det är visserligen fullt möjligt att bli trött och supersvettig på en träningscykel, men det är ju så otroligt tråkigt!
Jag vill ut på långpass med sommarprat i lurarna, distanspass med fåglarnas sång som underhållning, fartfyllda pass med peppande musik i öronen, backpass när min egen otroligt ansträngda andning är jobbig nog att lyssna till utan musik.
Jag vill helt enkelt bara kunna snöra på mig löparskorna när jag kommer hem, lägga ut Garmin på trappan för att söka satelliter och sedan bara låta benen rulla på.
Det finns ju faktiskt tråkiga löppass också. Tunga ben och spöregn är ingen dröm. När man inte får springa är de tankarna långt borta. De är helt och hållet förträngda. Allt man minns är de härliga passen, den härliga känslan. Det är ju den jag vill åt.


Magda och jag efter Göteborgsvarvet förra året. Där kan man tala om sega ben och ansträngd andning!
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0