Hej klassiker!

Då var det alltså gjort. Det första träningspasset inför Klassikern 2012 är nu avslutat. På stapplande ben och ovallade skidor bar det av i elljusspåret. 2,6 kilometer och 30 minuter och 18 sekunder senare var vi tillbaka där vi började. Vilka är vi då? Jag - Alexandra, och Ida, som tillsammans ska träna inför en Svensk klassiker 2012. Självklart ska vi också genomföra den! Med dryga året kvar till Vasaloppet kände vi att det var dags att ta tag i skidåkningen.

Jag förväntade mig dock inte att det skulle vara så svårt! Snarare att jag skulle klara det hyfsat bra, utan någon större ansträngning. Tji fick jag för det. Men skam den som ger sig! Så länge det finns snö blir det nu skidåkning, varvat med fotboll och löpning. Förhoppningsvis blir det en liten investering i ett par nya skidor snart. Så, det kanske kan bli något lättare att komma framåt i uppförsbackar i fortsättningen...

Utan att skylla ifrån mig alltför mycket, måste jag faktiskt poängtera att dagens träningspass skedde på lånade, inte jättenyligen vallade skidor. Godtas ursäkten?


Här är i alla fall en bild på min kompanjon, inför dagens härliga tur i snön.

Inför skidåkning


/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0